Dette site bruger cookies. Hvis du forsætter på sitet, så accepterer du dette. Hvis du ikke ønsker at acceptere cookies så tryk på følgende link. Accepter ikke cookies

Middelfart Kommune Logo
Bær med sne

Fritagelse og undtagelse

Fritagelse fra Digital post
Har du svært ved IT, eller kan du ikke benytte digitale løsninger, så har du muligheden for at blive fritaget fra at modtage din post digitalt.

Du henvender dig i Borgerservice og underskriver blanketten ”Anmodning om fritagelse fra Digital Post for borgere”.

Har du svært ved selv at møde op, kan du skriftligt bemyndige en anden person til at henvende sig personligt i Borgerservice på dine vegne. Her benyttes blanketten ”Fuldmagt til anmodning om fritagelse fra Digital Post for borgere”.

Undtagelse fra Digital selvbetjening
Er du fritaget fra digital post, kan du alligevel benytte NemId (Nøglekort). Borgerservice står klar til at hjælpe med de digitale selvbetjeningsløsninger.

Kan du ikke selv agere på skærmen, er der mulighed for at blive undtaget fra brug af den aktuelle digital selvbetjeningsløsning. Når dit behov opstår, henvender du dig blot i Borgerservice, der skriftligt giver besked videre til fx Udbetaling Danmark om, at du må henvende dig enten via papirblanket eller telefonisk. Din undtagelse gælder således kun for den aktuelle selvbetjeningsløsning.

Sidst opdateret af Peter Tvebro
07. november 2017