Dette site bruger cookies. Hvis du forsætter på sitet, så accepterer du dette. Hvis du ikke ønsker at acceptere cookies så tryk på følgende link. Accepter ikke cookies

Middelfart Kommune Logo
Ny Lillebæltsbro med Middelfart i baggrunden

Information om LEDIGHED OG JOBCENTER

Job- og Vækstcenter Middelfart er lukket for fremmøde som følge af skærpede restriktioner
Medarbejderne arbejder hjemmefra. Du har derfor stadig mulighed for at kontakte os digitalt og på telefon.

 

Hvad betyder det for dig?

Samtaler

Du kan ikke møde fysisk op hos os i Rådhuset på Nytorv.

Alle planlagte samtaler vil blive afholdt. Hvis du er indkaldt til en personlig samtale før jul, vil din sagsbehandler kontakte dig telefonisk på tidspunktet for den aftalte samtale, da du ikke må møde personligt op.
Hvis du ønsker en samtale med din beskæftigelsesrådgiver, uddannelses- eller jobvejleder, skal du kontakte pågældende telefonisk eller booke en samtale via Selvbook.

Alle samtaler afholdes digitalt eller telefonisk. Det gælder både dem, der er planlagte eller dem du indkaldes til. HUSK, at du har stadig pligt til at deltage i kontaktforløbet med jobcentret. Du skal være opmærksom på, at beskæftigelsesrådgiveren kan ringe fra mobilnummer eller skjult nummer.

Hvis du bliver ledig, mens jobcentret er lukket, skal du melde dig ledig på følgende måde:

  • Er du medlem af en a-kasse, skal du melde dig ledig via Jobnet på din første ledighedsdag. Får du problemer kan du ringe på tlf. 70 15 20 30 (Jobnet support)
  • Du kan søge kontanthjælp eller uddannelseshjælp via www.borger.dk eller ved at ringe på tlf. 88 88 51 60.

Aktiviteter og tilbud

Ifølge udmeldinger fra Beskæftigelsesministeriet er der fortsat åbnet op for aktiviteter og tilbud. Du kan derfor fortsætte f.eks. i din praktik eller løntilskud, såfremt du som borger og virksomheden er enige i fremmøde. Du kan dog ikke påbegynde et nyt virksomhedsrettet tilbud hverken i en privat eller en offentlig virksomhed.
Såfremt du er i risikogruppe eller af andre grunde er utryg ved at fortsætte dit tilbud skal du kontakte din beskæftigelsesrådgiver, job- eller uddannelsesvejleder.

Jobcentrets egne tilbud om vejledning og opkvalificering videreføres, hvis tilbuddet foregår digitalt.
Hvis du er eller skal i gang med opkvalificering, er dette fortsat muligt, hvis undervisningen foregår digitalt, eller hvis der er en arbejdsgivererklæring om, at du ansættes ordinært efter opkvalificeringen.
Disse ændringer gælder i perioden fra 20. december og indtil 7. februar 2021.

Rådighedsforpligtelsen

Du skal stadig stå fuldt til rådighed for arbejdsmarkedet. Det vil sige, at du skal være aktivt jobsøgende samt kunne og ville deltage i telefoniske/digitale samtaler med jobcenteret og a-kassen samt deltage i tilbud efter lov om en aktiv beskæftigelsesindsats, som afholdes digitalt.

Udbetaling af forsørgelsesydelser

Situationen får ingen indflydelse på udbetaling af forsørgelsesydelserne, som udbetales helt som sædvanligt den sidste hverdag i måneden.

Hvordan kommer du i kontakt med os?

Du kan selvbooke en samtale med din rådgiver/vejleder via Jobnet.
Du er velkommen til at kontakte os på telefon 88 88 51 60 eller via digital post.

Du kan også orientere dig på kommunens hjemmeside: www.middelfart.dk

 

Sidst opdateret af Jeanett Graversgaard Hansen
14. januar 2021

Værd at vide om coronavirus