Medlemstilskud
Kommunalbestyrelsen fastsætter den ramme, der er til rådighed til udbetaling af medlemstilskud.
Hvem kan modtage tilskud:
Foreninger, der er godkendt som tilskudsberettiget i henhold til folkeoplysningsloven.
Ansøgning:
Foreningerne ansøger om medlemstilskud senest den 1. november. Dette sker digitalt via hjemmesiden.
Ansøgningen indeholder opgørelse over aktive medlemmer under 25 år og antallet af aktive medlemmer i alt. Samtidig oplyses om, hvor mange medlemmer under 25 år, der er bosiddende i Middelfart Kommune.
Beregning af medlemstilskud:
Medlemstilskud pr. medlem opgøres som forholdet mellem den fastsatte ramme og det samlede antal aktive medlemmer under 25 år bosat i Middelfart Kommune.
Fordeling medlemstilskud:
Hver forening bliver tildelt medlemstilskud i forhold til foreningens antal aktive medlemmer under 25 år bosat i Middelfart Kommune.
En forenings medlemstilskud kan ikke overstige den samlede kontingentbetaling for medlemmer under 25 år bosiddende i Middelfart Kommune.
Udbetaling:
Medlemstilskud bliver udbetalt i 1. kvartal af året.
Regnskab:
Indsendelse af regnskab vedrørende anvendelse af medlemstilskud skal ske senest 1. april året efter udbetalingsåret.
Regnskabsåret skal følge kalenderåret. Hvis fristen for regnskabsaflæggelse overskrides, vil der ske en modregning i det beregnede tilskud for regnskabsperioden på 10% pr. påbegyndt måned, efter d. 1. april - hvis regnskabet indsendes efter d. 31. juli samme år, vil hele tilskuddet skulle tilbagebetales.
Vil du vide mere: