Dette site bruger cookies. Hvis du forsætter på sitet, så accepterer du dette. Hvis du ikke ønsker at acceptere cookies så tryk på følgende link. Accepter ikke cookies

Middelfart Kommune Logo

Bestil tid i Borgerservice og spring køen over

TIDSBESTILLING I BORGERSERVICE: Ved indflytning på det nye rådhus i Middel-fart udvidede Borgerservice den samlede ekspeditionstid fra 25 timer til næsten 40 timer om ugen. For at udnytte åbningstiden optimalt, har Middelfart Kommune nu indført muligheden for at bestille tid til alle typer henvendelser i Borgerservice.

bestil tid, så undgår du ventetid

‘Ding’ lyder det i foyeren på Nytorv i Middelfart, når borgerservicemedarbejderen er klar til at betjene den næste i køen. Fremover, kan man springe køen helt over, hvis man bestiller tid hjemmefra. 

- Vi har udvidet vores åbningstid og den vil vi gerne udnytte effektivt, så vores gæster i Borgerservice får den bedst mulige oplevelse. Derfor ser vi muligheden for at bestille tid som en klar serviceforbedring, udtaler borgerservicechef Peter Tvebro, og fortsætter

- Borgernes tid er vigtigt, derfor ønsker vi at undgå unødvendig og frustrerende ventetid. Så er det jo fantastisk, at alle nu kan bestille tid på nettet eller over telefonen, og så kommer de til, når de møder op til den ledige tid, de selv har valgt. 

Alle har selvfølgelig fortsat mulighed for at møde op i Borgerservice uden at have bestilt en tid i tidsrummet fra kl. 10-14 på hverdage (fredag til kl. 13), men så vil man opleve længere ventetid.

Bestiller man tid, så er der åbent med aftale eller for selvbetjeningsmulighederne i foyeren: 

Mandag til onsdag: Kl. 8.00-16.00 
Torsdag: Kl. 8.00-17.30 
Fredag: Kl. 8.00-13.00 

Døren er allerede åben fra 7.45, hvor borgerguiden står klar til at byde velkommen. 

Tidsbestilling er til både pas og kørekort og alle andre ydelser i borgerservice. Hav dit NemID klar og gå ind på kommunes hjemmeside www.middelfart.dk/bestiltid - så kan du selv vælge den næste ledige tid, som passer dig. Kniber det med at betjene internettet eller har man ikke nogen, der kan hjælpe, så fortvivl ikke, men ring til borgerservice på tlf.: 8888 5500 i åbningstiden.

Det kan du bestille tid til:

  • Pas – udstedelse og fornyelse af pas samt afhentning af pas
  • Kørekort – udstedelse og fornyelse af kørekort samt afhentning af kørekort
  • Kørekort – henvendelse som kørelære
  • NemID / Digital Post  - Udlevering af nyt nøglekort eller kode (husk gyldig legitimation) - hjælp til brug af NemID - rådgivning om digital post
  • Tilskud til pensionister - ansøgning om helbredstillæg, udvidet helbredstillæg, varmehjælp og licensnedsættelse
  • Råd og vejledning om pension
  • Selv- og medbetjening - hjælp til online selvbetjening på borger.dk og Skat
  • Anmeldelse af flytning
  • Indrejse (eng. registrering)
  • Ansøgning om vielse
  • Ansøgning om hjælpemidler
  • Kolonihaver – henvendelse ang. kolonihaver
  • Udstedelse af legitimationskort
  • Betaling af girokort – betaling af girokort til kommunen

Fakta:

Adresse og åbningstider: 

Middelfart Kommune
Nytorv 9
5500 Middelfart

På adressen finder du Job- og Vækstcenter, Borgerservice samt alle kommunens forvaltninger.

Åbningstider:

Mandag til torsdag: Kl. 10.00-14.00 
Fredag: Kl. 10.00-13.00

Hvis du har en aftale eller ønsker at gøre brug af selvbetjeningsmulighederne i foyeren: 
Mandag til onsdag: Kl. 8.00-16.00 
Torsdag: Kl. 8.00-17.30 
Fredag: Kl. 8.00-13.00 

Dørene åbnes kl. 7.45, hvor der vil være en borgerguide tilstede. 

06.juni 2018