Dette site bruger cookies. Hvis du forsætter på sitet, så accepterer du dette. Hvis du ikke ønsker at acceptere cookies så tryk på følgende link. Accepter ikke cookies

Middelfart Kommune Logo
Teglgårdsskoven

Digital Post for virksomheder, foreninger og andre med et CVR-nummer

Digital post til virksomheder på virk.dk

Fra 1. november 2013 er det lovpligtigt for alle med et CVR-nummer at have en postkasse til Digital Post fra det offentlige. Postkassen oprettes automatisk i virksomhedens/foreningens CVR-nummer, men virksomheden skal selv aktivere postkasse med deres NemID Medarbejdersignatur.

I den digitale postkasse vil virksomheder og foreninger fremover få vigtige meddelelser om fx sygedagpenge, straffeattester, bilsyn og årsregnskab.

Postkassen er knyttet til virksomhedens/foreningens CVR-nummer og følger virksomheden/foreningen – også selv om virksomheden/foreningens skifter adresse eller e-mail.

Med en digital postkasse kan virksomheden/foreningen:

  • Få adgang til sikker kommunikation med det offentlige
  • Samle al virksomhedens digitale post i samme postkasse. Det gælder også post fra e-Boks
  • Opbevare virksomhedens digitale post nemt og overskueligt i digitale mapper
  • Skrive til det offentlige og modtage digitalt svar – adressebogen gør det er nemt at finde den rette modtager.

Sådan får virksomheden eller foreningen en digital postkasse
Virksomheden/foreningen opretter en digital postkasse på Virk.dk/postkasse

Det kræver en NemID medarbejdersignatur at oprette postkassen.

På Virk.dk/postkasse kan du finde vejledninger til både Digital Post og NemID, og kontakte hotlinen hvis der er brug for hjælp.

 

Hjælp til it-svage virksomhederIndberet digitalt - få hjælp på biblioetket/foreninger
Nogle mindre virksomheder og foreninger mangler erfaring med at bruge computeren. Hvis du er en af dem, der mangler erfaring, er der hjælp at hente på biblioteket.

Tag kontakt til Middelfart Bibliotek på tlf. 8888 5210 og få f.eks. hjælp med:

  • Oprette NemID til din virksomhed/forening
  • Blive guidet til de rigtige selvbetjeningsløsninger på virk.dk
  • Blive introduceret til at tilgå og bruge din digitale postkasse på virk.dk

Gratis hotline
Har du problemer med at aktivere eller bestille digital postkasse til din virksomhed, kan du få hjælp på Middelfart Bibliotek, Kulturøen, Middelfart. Bemærk: Tidsbestilling er nødvendig.

Kontakt:
Bente Kristensen, tlf: 8888 5226
Benjamin Fritz-Jensen, tlf: 8888 5217

Bibliotekerne sagsbehandler ikke og kan således ikke hjælpe med selve indberetning.

 

Sidst opdateret af Benjamin Runge
06. juni 2017

Digital Post og e-Boks

Digital Post og e-Boks er ikke det samme.

I e-Boks kan virksomheden få post fra andre private virksomheder, fx banken.

Med Digital Post kan virksomheden få post fra alle offentlige myndigheder, fx kommunen og sende tilbage digitalt.