Dette site bruger cookies. Hvis du forsætter på sitet, så accepterer du dette. Hvis du ikke ønsker at acceptere cookies så tryk på følgende link. Accepter ikke cookies

Middelfart Kommune Logo
Nytorv ved aftentide

Borgerservice hjælper med den nye digitale postkasse

DIGITAL HJÆLP: Unge som ældre får hjælp til at oprette digital post i Middelfart Kommune. Fra 1. november 2014 kommer post fra det offentlige digitalt og til det formål skal alle oprette en digital postkasse på hjemmesiden www.borger.dk. Men ikke alle har lige let ved den nye digitale verden. Derfor har Borgerservice inden sommerferien besøgt alle plejecentre og hjulpet med oprettelse af Digital Post, givet læseadgang til pårørende eller helt fritaget de ældre fra ordningen. Også skoler har haft besøg og nu rykker Borgerservice også ud i den lokale Brugs for at give en hånd.

Der er sat talstærkt ind for at informere og hjælpe dem, der har brug for det til at få Digital Post. I hjemmeplejen er alt udekørende personale i gang med at uddele breve til de ældre borgere, der bor i eget hjem, så de også kan få hjælp til at oprette Digital Post, deres pårørende kan få læseadgang eller de kan blive fritaget.

Teamleder i Borgerservice Helle Holst Hansen fortæller: ”Digitaliseringsstyrelsen sender i øje-blikket underretningsbreve til alle borgere, så vi håber, at dem, der selv kan, vil tilmelde sig, og at dem, der har brug for hjælpen, vil opsøge den. Det er ikke alle, der har mulighed for at komme ind på rådhuset i åbningstiden. Derfor rykker vi nu ud til en række lokale brugser og biblioteker for at give hjælpen der”.


”En liter mælk og en digital postkasse, tak”
Få en folder og en snak i din lokale Brugs, hvor Borgerservice kommer forbi med en stand:
•  SuperBrugsen Gelsted, torsdag den 04/09, kl. 16.00-18.00
•  Dagli’Brugsen Harndrup, torsdag den 18/09, kl. 16.00-18.00
•  Brenderup, torsdag den 25/09, kl. 16.00-18.00
•  Dagli’Brugsen Båring/Asperup, torsdag den 02/10, kl. 16.00-18.00

Bibliotek bliver til digitalt posthus
Et andet initiativ, der skal hjælpe de lokale borgere er Åbent Digitalt Posthus på de lokale bib-lioteker. Her kan du møde Borgerservice på følgende tidspunkter:
• Ejby Bibliotek d. 11. september, kl. 15.00-18.00
• Nørre Aaby Bibliotek d. 18. september, kl. 15.00-18.00
• Strib Bibliotek d. 2. oktober, kl. 15.00-18.00
• Middelfart, KulturØen i Lillebæltssalen 2. sal, d. 9. oktober, kl. 15.00-18.00

Der vil være repræsentanter fra Middelfart Bibliotek, Borgerservice og borgmesterkontoret.
Du kan få hjælp til oprettelse af NemID, digital post og få svar på dine spørgsmål. Husk pas eller kørekort hvis du vil have et NemID.


Borgerne i Middelfart Kommune vil gerne være digitale
Middelfart har lige nu førertrøjen på, kun overgået af Odense og Fredericia Kommune, når man ser på antallet af borgere på digital post på Fyn og hos nabokommunerne. Nu håber kommunen endnu flere vil følge efter. Deadline for tilmelding til eller fritagelse fra digital post-kasse er 1. november 2014.

Digital post barometer
Procent borgere tilmeldt Digital post

Digital post barometer

Yderligere oplysninger hos:
Teamleder i Borgerservice Helle Holst Hansen tlf. 88885150 eller
Borgerrådgivningschef Helle Bertelsen på tlf. 88884710.

 

Sidst opdateret af Benjamin Runge
06. juli 2016