Pressemeddelelse - Naturoplevelser på vej til Melfarparken

GPS-løb, fortællinger og mad over bål er nogle af ingredienserne i et nyt projekt i samarbejde med kommunens Naturvejleder Rikke Vesterlund og projektleder i Melfarparken Flemming Koch. Projektet skal give borgerne i Melfarparken gode naturoplevelser - og der bliver noget for en hver smag, lover de.

Mad over bål ved Grimmermosehuset
Ikke alle aldersgrupper har samme tilgang til naturen, derfor vil deltagerne blive delt ind i grupper efter alder, så man sikrer, at alle får noget med hjem.

Naturvejleder Rikke Vesterlund fortæller:
”De ældre beboere vil få gode historiske fortællinger om området med på gåturen inden der skal laves mad over bål, og de unge vil blive udfordret på deres tekniske kunnen og stedsans, når de skal finde vej gennem skoven i et GPS-løb. For de mindre børn er der fokus på at lege og udforske naturen bl.a. med en lup – så de kommer helt tæt på”.

Naturoplevelser støtter op om helhedsplan
”Naturoplevelserne passer som fod i hose med de aktiviteter, som jeg arbejder med i min dagligdag i Melfarparken. Naturoplevelser danner basis for fællesskaber på tværs af etniske og aldersmæssige skel – og så er det jo sundt at komme ud og opleve naturen aktivt. Både for krop og sjæl”, udtaler Flemming Koch, som er projektleder på projekt ”Mit Melfarparken”, der er et femårigt projekt, som har til formål at gøre Melfarparken til et endnu bedre sted at bo for barn og voksen. Projektet skal ses som en støtte til at ændre det image Melfarparken ufrivilligt har opbygget over årene.

Flemming er ansat til støtte de idéer, og initiativer, der måtte komme fra bestyrelsen og øvrige beboere og er nu gået sammen med kommunens naturvejleder om det kommende fælles naturprojekt.

Fælles fest
Rikke og Flemming runder projektet af i uge 41 med en stor afslutningsfest, hvor deltagerne for mulighed for at præsentere deres nye naturkundskaber for hinanden. De voksne skal demonstrere deres kongekunst over bål, og børnene skal have alle med på deres lege og mon de unge kan lave et GPS-løb, som sikrer, at alle kommer hjem igen?

Melfarparken i det fri – helt frivilligt
Det er naturligvis frivilligt at deltage, men Rikke og Flemming håber mange er friske på at melde sig til sammen med familien. Boeboerne kan melde sig til på Flemmings kontor i Melfarparken og får også en invitation i postkassen.

Naturvejleder, Middelfart Kommune, Rikke Vesterlund, tlf.: 2347 2709.
Projektleder, Melfarparken, Flemming Koch, tlf.: 2175 8508.

13. juli 2011